ISOBRO
Søg tilskud fra ISOBRO lokalforeningspuljen til aktiviteter I jeres afdelingSocialstyrelsen uddeler hvert år tilskud til lokale frivillige foreninger gennem brancheorganisationen ISOBRO.
Tilskuddet kan søges én gang årligt og kan bruges på mange forskellige aktiviteter. Eksempelvis kikkerter, jakker med logo, vaders, undervandsdroner, dykkerudstyr, frøposer, lagermusdetektor, leer, høriver, annoncering og plakater m.m.
Alle DN-afdelinger opfordres til at ansøge om og gøre brug af det årlige tilskud til jeres aktiviteter. Læs om retningslinjer for puljen.
Ansøg ISOBRO Lokalforeningspuljen
Ansøgningsskemaet ligger på ISOBROs hjemmeside. Klik på linket herunder og du sendes videre til ISOBROs hjemmeside.
Har du brug for hjælp til, hvad der skal stå i ansøgningsskemaet?
> Læs den lille vejledning til at ansøge ISOBRO-lokalforeningspuljen.
Vær OBS på følgende trin i løbet af året
1) Ansøgning 1. september - 15. oktober
I ansøger om puljen én gang pr. afdeling, ved at udfylde ansøgningsskemaet på ISOBRO’s hjemmeside, der kan udfyldes mellem den 1. september kl. 12 og den 15. oktober kl. 24.
NB: I bedes ansøge om 6000-7000 kr.
Husk at gemme sagsnummeret, som I får ved ansøgningen - det skal bruges til afrapportering ved afslutning af året.
Hvis jeres ansøgning godkendes af ISOBRO, meddeles det til jer på mail. Bogholderiet i DN’s sekretariat modtager det bevilgede beløb.
Link til vejledning om udfyldelse af ansøgningsskema - eksempel
2) Brugsperiode 15. december - 15. december
I kan anvende det bevilgede beløb til jeres aktiviteter mellem den 15. december og 15. december det efterfølgende år.
Beløbet kan både bruges på én gang eller over flere omgange, og I kan godt bruge det på andet, end hvad I angav i ansøgningen.
I bedes samlet set bruge lidt mere end det beløb, I er blevet bevilget, da ISOBRO er et tilskud, hvor DN også selv skal bidrage (sekretariatet dækker differencen mellem det beløb I er blevet bevilget, og det beløb I bruger - hvis I er blevet bevilget 6000 kr., kan i eksempelvis bruge 6500 kr., hvoraf sekretariatet dækker de resterende 500 kr.).
Brug af beløbet forløber konkret således:
- Enten kan leverandør/butik sende faktura direkte til økonomiafdelingen i DN og få betalt fakturaen. Husk at bede om at få anført "ISOBRO" og jeres afdelingsnavn på fakturaen.
- Eller I kan selv afholde udlæg og efterfølgende udfylde en refusionsblanket, som I vedlægger fakturaen for købet. Det er vigtigt, at I på refusionsblanketten skriver "ISOBRO" og jeres afdelingsnavn. Blanketten med fakturaen sendes til bogholderiet på mail okon@dn.dk. Bogholderiet refunderer efterfølgende beløbet for udlægget til jer.
3) Afrapportering senest 15. januar
Efter I har brugt beløbet, skal I udfylde et afrapporteringsskema til ISOBRO, der er en redegørelse for at aktiviteten er afholdt og om målet for det er opnået.
Skemaet er åbent for udfyldelse i samme periode som brugsperioden, og skal senest udfyldes den 15. januar.
NB: Det er vigtigt, at I ved skemaets felt ”udgifter i alt” skriver det faktiske beløb I har brugt, og ikke det beløb I er blevet bevilget.