Det handler om at gøre positivt opmærksom på DN’s sag og om rekruttering af nye medlemmer til foreningen og afdelingen, altså handler det om synlighed! Men det handler også om at skaffe sig nogle gode samarbejdspartnere både internt og eksternt, som kan bidrage til at skaffe afdelingen nye opgaver og at kvalificere afdelingens arbejde. Altså om tilvejebringelse af konkrete resultater for natur, miljø og klia.

Synlighed kan opnås på mange måder. Her er forskellige forslag til, hvad I kan gøre:

  • Afhold jævnligt ture, debatter, foredrag og konkurrencer på uddannelsesstedet, som I inviterer andre end frivillige i DN Ung med til.
  • Lav en stand et sted, hvor mange dagligt passerer forbi, hvor I sælger/uddeler/fortæller noget samtidig med, at I fortæller om DN og afdelingen.
  • Skriv indlæg til elektroniske og papirbaserede tidsskrifter med fokus på natur, klima eller miljø.
  • Spørg om nogen vil være ”frivillig for en dag”, hvis der er behov for ekstra hjælp til et arrangement.
  • Skaf jer plads et synligt sted – en opslagstavle, en hjemmeside, en fast spalte i et blad – hvor I kan ”reklamere” for afdelingens arbejde og DN. Fx med foldere, plakater, mødereferater og opslag om kommende ture og arrangementer.
  • Besøg forskellige studieretninger hvert år ved studiestart, hvor I fortæller om det at være unge og frivillige i DN.
  • Personlig headhunting gennem snak med netværk om afdelingen og DN.
  • Deltag i events på uddannelsessteder eller endnu bedre: Arranger selv nogen.
  • Hav en opdateret Facebookside og få en masse følgere. Det skaber en masse synlighed og kræver ikke meget indsats.

Overvej hvilke tilgange til synlighed der vil virke for jeres afdeling, prioriter og målret derefter indsatsen.

Object reference not set to an instance of an object.