Ny klageportal giver nye procedurer

Læs nyeste vejledning fra 17. februar 2020:

Læs her en vejledning til hvordan du klager og bruger portalen

Klagenævnenes hus lavet en ny klageportal. Det betyder ændringer i procedurerne for indsendelse af klager:

  • Skal du sende en klage på vegne af DN afdelingen, går du blot ind på hjemmesiden naevneneshus.dk

Oplever du problemer?

Oplever du problemer med indsendelse af en klage, kan du få hjælp ved at ringe til nævnenes hus. Sekretariatet har oplevet en del problemer med den nye klageportal, og anbefaler, at du om muligt indsender din klage mellem kl. 9 og kl. 15 hvor nævnet har telefontid.

Du er velkommen til at orientere sekretariatet om dine problemer, så vi kan samle erfaringerne til brug for dialogen med nævnenes hus om klageportalen.

Hjælp til klageportalen

Spørgsmål kan rettes til Nævnenes Hus på deres supportfunktion.

72 40 56 00
nh@naevneneshus.dk
Åbningstider: 10-15

Oplys Sekretariatet om klage

Sekretariatet har brug for at kende til foreningens samlede klageaktiviteter. Det er nødvendigt, både i forhold til bogholderi og i forhold til det faglige overblik. Klageportalen er et statsligt system og DN har ikke adgang til oplysningerne.

Det er derfor vigtigt at oplyse Sekretariatet om indsendte klager. Dette kan gøres på to måder:

  • Indtast oplysninger om klagen direkte i DNs webformular, og vedhæft klagen. Klagen bliver her automatisk registreret hos Sekretariatet. Klik her for at komme til formularen.

    eller

  • Send en kopi af klage inklusiv bilag som er indsendt til klageportalen (helst som én samlet fil) samt klageID til klage@dn.dk. Kvittering fra Nævnet, øvrige sagsakter m.v. er ikke nødvendig.

alt
Nina Larsen Saarnak
Leder lokale klagesager
  • E-mailadresse
  • Mobil
    +45 31 19 32 38
  • Om forfatter

    Kommuneplaner, lokalplaner, klimatilpasning